עמוד מוצר מקצועי = יותר מכירות
כיום, גם אם יש לך מוצר מוצלח שניתן לפרסם באינטרנט לא אומר שתוכל להצליח למכור אותו לגולשים. כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל ולשפר את המכירות של העסק שלך חייבים להיות עמודי מוצר מעוצבים ומקצועיים. הכוונה ועידוד הגולשים לביצוע הרכישה, מבלי ל"דחוף" יותר מדי את הגולש הוא זה שיהפוך אותו ללקוח מרוצה. מראה מקצועי, הצגת הפרטים הנכונים אודות המוצר שלכם, והמאפיינים שהגולש מחפש, מבלי להציף במידע מיותר היא מלאכה מכרעת!
אם אתם חוששים שזה מורכב, אל דאגה, בדיוק בשביל זה קיימת מערכת Prestashop. בעזרת המערכת ניתן לבדוק ולראות את עמוד המוצר בתצורות שונות, ולהלבין מה עובד הכי טוב בשבילכם. חשוב לזכור, לא רוצים להציף את הגולש עם פרטים מיותרים. ולכן תציגו את מה שרלוונטי בשביל קהל הלקוחות שלכם, תנסו גרסאות שונות ואפילו תבדקו קומבינציות שונות. מסחר אלקטרוני טוב מתבסס על התאמת החנות והאתר שלכם למכירה של המוצרים שלכם!
תמונות באיכות גבוה
כל גולש אשר מגיע לעמוד מוצר, מעוניין לוודא שמה שאתם מציעים לו, זה בדיוק מה שהוא מחפש. לא משנה כמה התיאורים שלכם מושקעים או מדויקים, אין סיכוי שגולש יבצע רכישה אם הוא לא ראה תמונה של המוצר. ולכן, תמונה של המוצר ובמיוחד תמונה איכותית היא חלק בלתי נפרד מעמוד המוצר שלכם. עליכם לכלול תמונה של המוצר עצמו, ולשלב תמונות של המוצר עצמו מזוויות שונות. וכמובן, לשלב יכולות של זום. ניתן אפילו לשלב סרטונים או צילומים של המוצר ב 360 מעלות, הכל כדי להציג את המוצרים שלכם באופן הטוב ביותר. מערכת Prestashop מוכנה לתמונות שלכם, בעזרת פונציונליות זום באמצעות JQ.
תוכן עמוד המוצר
גם אם יש לכם את התמונות האיכותיות ביותר, זוויות שונות, תגובות של לקוחות, ותצוגה של המוצר מכל הזוויות אך אין לכם את פרטי המוצר והרכישה המתאימים, רוב הסיכויים שהמכירה לא תצליח… על איזה מידע מדובר? ריכזתי עבורכם את סקירה קצרה של המאפיינים ההכרחיים בכל עמוד מוצר מוצלח.
המידע והמאפיינים של עמוד המוצר
תשקיעו בתיאור המוצר שלכם. אם יש לכם תאור מוצר שאתם יכולים להעתיק ולהדביק, אל תעשו את זה!. לא רק שתוכן ייחודי בעמוד המוצר ישפר את הקידום של האתר שלכם, זה גם יעלה את יחס ההמרה שלכם. אל תחשבו שהגולשים באתר שלכם לא ישימו לב אם תמחזרו תיאורים של מוצרים. חשוב לרוכשים לראות כי המוכר משקיע בחנות שלו, כדי לדעת שהם יקבלו את המוצר שהם מחפשים יחד עם השירות הטוב ביותר. אתם מכירים את המוצרים שלכם הכי טוב, ולכן תיקחו את הזמן, תשבו ותכתבו את התיאור שימשוך את קהל הלקוחות שלכם. תיאור איכותי ומושך יעלה בצורה ניכרת את יחס ההמרה שלכם.
פרטי השילוח
הציגו את פרטי השילוח בצורה ברורה בעמוד המוצר. שילוב שיטות שיווק כמו משלוח ללא עלויות בהזמנות מעל סכום מסויים, זמני משלוח שונים ובהתאמה למוצרים ולצרכים של לקוחותיכם. שילוח מהיר במיוחד עבור מוצרים הכרחיים, או עבור לקוחות שאוהבים לקנות ברגע האחרון יכול לעבוד לטובת המכירות שלכם.
מידע אודות החזרות
המידע אודות החזרות כבר בעמוד המוצר יאפשר לכם לתת ללקוחותיכם תחושה של נוחות וידיעה שיש להם אפשרות לסמוך עליכם. העמדת אפשרות החזרה פשוטה לגולש תעלה את המכירות שלכם. נכון, תצטרכו להתעסק יותר עם חיובים והחזרים, אבל העלייה במכירות היא בלתי נפרדת.
כפתור רכישה / הוספה לסל
אין טעות כואבת למכירות כמו גולש שמוצא בדיוק את המוצר שהוא חיפש אבל לא מצליח למצוא את כפתור ההוספה לסל / רכישה. כפתור הרכישה חייב להיות בולט ומושך, הרי הוא מהווה את ההבדל בין גלישה באתר לבין רכישה באתר שלכם. התאמה של צבע הכפתור לעיצוב האתר כמו צבעים מושכים יותר ו"מעודדי רכישה" (ירוק למשל) יכולים להשפיע על המכירות בחנות.
סקירות של לקוחות
גולשים אוהבים לקבל תמיכה או יותר נכון, עידוד במהלך תהליך הרכישה. מתי בפעם האחרונה ביצעתם רכישה של מוצר עם כוכב דירוג אחד בלבד? ולכן, חוות דעת על מוצר הן חלק בלתי נפרד מעמוד המוצר. אם הגולש רואה כי לקוחות אחרים ביצעו רכישה של המוצר, וכי הם מרוצים מהמוצר שהם רכשו, יהיה להם הרבה יותר קל להשלים את תהליך הרכישה. יש קושי לעודד לקוחות לחוות דעה על מוצרים, במיוחד בחנויות קטנות או חדשות. שליחת דוא"ל עם בקשה לחוות דעה על מוצר, בשילוב עם מבצע כלשהו יכול לעזור לכם במשימה. לא הרבה לקוחות יחווה דעה, אבל חובה לעשות כל דבר שיכול לעזור לכם בקידום המכירות בחנות.
מוצרים קשורים / מקודמים
לקוחות שקנו מוצר זה קנו גם….אם תשתמשו במאפיין זה בצורה הנכונה, המכירות שלכם רק ישתפרו. מחפשת נעליים? אולי את רוצה לראות שמלה תואמת? קנית אייפון חדש – אולי תרצי כיסוי מעוצב?
הגולש רוצה לבצע רכישה – בגלל זה הוא הגיע לאתר שלכם, הציגו בפניהם מוצרים נלווים או תוספות למוצר שהם מחפשים, ויש סיכוי שהם ירכשו גם אותם.
מוצרים מקודמים הם כלי נוסף ומצויין לשיפור המכירות. אם יש לכם מוצר מוצלח, או מוצר במבצע, הציגו אותו ויכול שזה יעניין את הגולש.
חשוב להזהר עם מאפיין זה ולא להציף את הגולש ביותר מדי מוצרים, ובמיוחד במוצרים לא רלוונטיים! אתם לא רוצים לגרום לגולשים שלכם לחפש את המוצר בחנויות אחרות.
Prestashop מגיעה עם תוסף מובנה של מוצרים קשורים וקיים מגוון רחב של תוספים שיכולים לשפר את המאפיינים לצרכים ולרצונות שלכם.
ועכשיו, לשלב הכל ביחד
זה בכלל לא משנה מה אתם מוכרים, האופן בו אתם מציגים את מה שאתם מוכרים הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלכם. בתקופה זאת, כשהכל זמין באינטרנט חשוב במיוחד להשתמש בעמוד מוצר שיעשה רושם טוב על הגולש, וגם יעודד את את הרוכש לביצוע הרכישה. המעבר בין חנות אחת לחנות אחרת באינטרנט פשוט יותר מתמיד, ומצד שני, תהליך הרכישה יכול להסתכם בשניות בודדות. השתמשו בשיטות השונות ותתאימו אותן לחנות ולמוצרים שלכם. אל תחששו לנסות ולשלב מאפיינים שונים, תוכן מצחיק או ייחודי ורעיונות מקוריים על מנת לסקרן את הגולש ולעודד רכישה.